Prądem w smog. Jak zelektryfikować autobusy miejskie w Polsce
Data publikacji: 08/2021
Tematyka: Energetyka | Ochrona środowiska
Link źródłowy: kliknij tutaj
Informacja prasowa: kliknij tutaj
Skopiuj link do raportuStreszczenie
Streszczenie
Raport ” Prądem w smog. Jak zelektryfikować autobusy miejskie w Polsce” przedstawia aktualny stan elektryfikacji floty autobusów miejskich w Polsce oraz plany na przyszłość. Autorzy raportu analizują wyzwania związane z transformacją sektora transportu w kierunku neutralności klimatycznej i przedstawiają rozwiązania, które mogą przyspieszyć proces elektryfikacji. W raporcie znajdują się informacje na temat liczby zelektryfikowanych autobusów w Polsce, planów rządu na przyszłość oraz kosztów związanych z elektryfikacją floty. Autorzy raportu podkreślają znaczenie elektryfikacji transportu publicznego dla ochrony środowiska i klimatu oraz przedstawiają przykłady dobrych praktyk z innych krajów. Raport stanowi cenne źródło informacji dla decydentów, przedsiębiorców oraz wszystkich zainteresowanych tematyką transformacji sektora transportu w Polsce.
Wnioski
Wnioski
- Elektryfikacja floty autobusów miejskich w Polsce jest kluczowa dla osiągnięcia celów związanych z neutralnością klimatyczną.
- Koszty związane z elektryfikacją floty autobusów są wysokie, ale mogą być obniżone poprzez zastosowanie tzw. wspólnych zamówień oraz wykorzystanie środków UE i krajowych.
- Wprowadzenie elektrycznych autobusów wymaga odpowiedniej infrastruktury ładowania, co stanowi kolejne wyzwanie.
- Polska wciąż pozostaje w tyle w porównaniu z innymi krajami europejskimi pod względem elektryfikacji floty autobusów miejskich.
Główne rekomendacje
Główne rekomendacje
- Wprowadzenie krajowego programu badawczo-rozwojowego, który miałby na celu opracowanie i komercjalizację rozwiązań e-konwersji dla najbardziej popularnych modeli autobusów miejskich z silnikiem diesla i napędzanych gazem ziemnym.
- Wspieranie rozwoju infrastruktury ładowania poprzez inwestycje w stacje ładowania oraz ułatwienie procesu uzyskiwania zezwoleń na budowę takiej infrastruktury.
- Wspieranie rozwoju elektromobilności poprzez zachęty finansowe dla przedsiębiorców, którzy decydują się na zakup elektrycznych autobusów.
- Wdrażanie tzw. wspólnych zamówień, które pozwolą na obniżenie kosztów zakupu elektrycznych autobusów.
- Współpraca z innymi krajami europejskimi w celu wymiany doświadczeń i dobrych praktyk związanych z elektryfikacją floty autobusów miejskich.
- Wprowadzenie regulacji prawnych, które ułatwią proces elektryfikacji floty autobusów miejskich.