close

Raport

W tematyce: Sprawy zagraniczne

Branding Polski. Budowanie marki narodowej i rekomendacje dla Polski

Data publikacji: 12/2020

Tematyka: Sprawy zagraniczne

Link źródłowy: kliknij tutaj

Informacja prasowa: kliknij tutaj

Skopiuj link do raportu
Pobierz raport w PDF
icon

Streszczenie

icon

Streszczenie

Raport „Branding Polski. Budowanie marki narodowej i rekomendacje dla Polski” prezentuje analizę stanu polskiego brandingu oraz rekomendacje dotyczące usprawnienia jego funkcjonowania. Autorzy raportu przedstawiają koncepcję brandingu państwa jako sumy doświadczeń i percepcji odbieranych przez podmioty zewnętrzne i partnerów międzynarodowych. W raporcie omówione są również działania podejmowane przez Polskę w celu promocji swojej marki w sektorze turystycznym oraz rekomendacje dotyczące budowania marki narodowej.

icon

Wnioski

icon

Wnioski

  1. Branding państwa to ważny element budowania wizerunku kraju na arenie międzynarodowej.
  2. Polska posiada własny branding, jednak wymaga on usprawnień w poszczególnych obszarach
  3. Ministerstwu Spraw Zagranicznych podlega 25 Instytutów Polskich działających w 23 krajach na świecie (wg stanu na 1.03.2020) – ich podstawowe zadanie statutowe to promocja Polski
  4. Obecnie w zakresie promocji polskiej kultury i dziedzictwa za granicą funkcjonuje osiem instytucji podległych Ministerstwu Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
  5. Raport NIK za lata 2010–2015 wskazuje, że gospodarcze działania w zakresie brandingu prowadziło ponad 170 podmiotów (wliczając ambasady i placówki promocji handlu) – nie wyróżniono jednak podziału na działania związane z eksportem i inwestycjami.

icon

Główne rekomendacje

icon

Główne rekomendacje

  1. Wprowadzenie międzyresortowego systemu zarządzania promocją Polski za granicą dla bardziej efektywnej koordynacji i realizacji działań marketingowych
  2. Wprowadzenie narzędzi pozwalających monitorować, mierzyć i ewaluować realizowane działania promocyjne.
  3. Budowanie wizerunku gospodarki atrakcyjnej dla inwestorów zagranicznych np. poprzez projekty public-private partnerships (PPP).

Skopiowano!

Skip to content