close

Raport

W tematyce: Cyfryzacja

Badanie opinii publicznej w zakresie funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych oraz preferencji konsumentów

Data publikacji: 11/2022

Link źródłowy: kliknij tutaj

Informacja prasowa: kliknij tutaj

Skopiuj link do raportu
Pobierz raport w PDF
icon

Streszczenie

icon

Streszczenie

Raport ,, Badanie konsumenckie 2021 – klienci indywidualni” zawiera analizę badań opinii publicznej w zakresie funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych oraz preferencji konsumentów. Można zauważyć jakie usługi były wybierane najczęściej, jaka jest ocena respondentów. Analizie została również poddana średnia ilość czasu spędzanego w internecie w czasie pandemii i to czy korzystanie z niego było w celach prywatnych czy służbowych. Raport zawiera także zróżnicowane opinie Polaków na temat sieci 5G – zalety jak i wady dotyczące szkodliwości promieniowania z nadajników.

icon

Wnioski

icon

Wnioski

  • Z usług telefonii komórkowej korzysta 96,9% badanych, większość z nich używa smartfonów (78%), a preferowanym typem oferty jest abonament, średni miesięczny rachunek za telefon komórkowy wynosi 54,00 zł
  • Trzy czwarte posiadaczy telefonów komórkowych korzysta z usługi internetu w telefonie
  • Około 11% respondentów wyjeżdżało do innych krajów UE w ostatnim roku, gdzie przeważnie korzystali z roamingu
  • Z telefonii stacjonarnej korzysta 10,1% badanych, a ponad czterech użytkowników na dziesięciu posiada telefon stacjonarnych z przyzwyczajenia
  • 77,3% badanych korzysta z internetu: 95,1% ma internet mobilny w telefonie a połowa posiada dostęp stacjonarny
  • Telewizja jest uzywana przez 89,9% badanych, ponad jedna trzecia korzysta z bezpłatnej telewizji naziemnej, z kolei 5,7% korzysta ze źródeł internetowych
  • Niespełna jedna trzecia badanych korzysta z pakietu usług wiązanych, najczęściej jest to pakiet dwóch usług, w jego skład przeważnie wchodzi internet stacjonarny i telewizja
  • Ponad połowa badanych deklaruje, że korzysta z programów antywirusowych chroniących komputer, natomiast tylko 40% w ten sposób zabezpiecza swój telefon
  • 73,8% respondentów spotkało się z pojęciem „sieci 5G”, niestety ponad połowa jest przeciwna budowie masztu w pobliżu ich miejsca zamieszkania
  • Co czwarty badany wskazuje, że w czasie pandemii COVID-19 wzrosło jego zapotrzebowania na usługi telekomunikacyjne

icon

Główne rekomendacje

icon

Główne rekomendacje

  • Uświadamianie konsumentów w kwestii kosztów i wyborze najkorzystniejszych pakietów usług telekomunikacyjnych
  • Uświadamianie użytkowników co do prawidłowego podziału czasu z internetu (aktywności związane z rozrywką, szkołą, nauką i pracą)
  • Przekazywanie publicznej informacji na temat sieci 5G, prowadzenie konsultacji społecznych

Skopiowano!

Skip to content