Badanie opinii publicznej w zakresie funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych oraz preferencji konsumentów
Data publikacji: 11/2022
Tematyka: Cyfryzacja | Gospodarka i rynek pracy
Link źródłowy: kliknij tutaj
Informacja prasowa: kliknij tutaj
Skopiuj link do raportuStreszczenie
Streszczenie
Raport ,, Badanie konsumenckie 2021 – klienci indywidualni” zawiera analizę badań opinii publicznej w zakresie funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych oraz preferencji konsumentów. Można zauważyć jakie usługi były wybierane najczęściej, jaka jest ocena respondentów. Analizie została również poddana średnia ilość czasu spędzanego w internecie w czasie pandemii i to czy korzystanie z niego było w celach prywatnych czy służbowych. Raport zawiera także zróżnicowane opinie Polaków na temat sieci 5G – zalety jak i wady dotyczące szkodliwości promieniowania z nadajników.
Wnioski
Wnioski
- Z usług telefonii komórkowej korzysta 96,9% badanych, większość z nich używa smartfonów (78%), a preferowanym typem oferty jest abonament, średni miesięczny rachunek za telefon komórkowy wynosi 54,00 zł
- Trzy czwarte posiadaczy telefonów komórkowych korzysta z usługi internetu w telefonie
- Około 11% respondentów wyjeżdżało do innych krajów UE w ostatnim roku, gdzie przeważnie korzystali z roamingu
- Z telefonii stacjonarnej korzysta 10,1% badanych, a ponad czterech użytkowników na dziesięciu posiada telefon stacjonarnych z przyzwyczajenia
- 77,3% badanych korzysta z internetu: 95,1% ma internet mobilny w telefonie a połowa posiada dostęp stacjonarny
- Telewizja jest uzywana przez 89,9% badanych, ponad jedna trzecia korzysta z bezpłatnej telewizji naziemnej, z kolei 5,7% korzysta ze źródeł internetowych
- Niespełna jedna trzecia badanych korzysta z pakietu usług wiązanych, najczęściej jest to pakiet dwóch usług, w jego skład przeważnie wchodzi internet stacjonarny i telewizja
- Ponad połowa badanych deklaruje, że korzysta z programów antywirusowych chroniących komputer, natomiast tylko 40% w ten sposób zabezpiecza swój telefon
- 73,8% respondentów spotkało się z pojęciem „sieci 5G”, niestety ponad połowa jest przeciwna budowie masztu w pobliżu ich miejsca zamieszkania
- Co czwarty badany wskazuje, że w czasie pandemii COVID-19 wzrosło jego zapotrzebowania na usługi telekomunikacyjne
Główne rekomendacje
Główne rekomendacje
- Uświadamianie konsumentów w kwestii kosztów i wyborze najkorzystniejszych pakietów usług telekomunikacyjnych
- Uświadamianie użytkowników co do prawidłowego podziału czasu z internetu (aktywności związane z rozrywką, szkołą, nauką i pracą)
- Przekazywanie publicznej informacji na temat sieci 5G, prowadzenie konsultacji społecznych