close

Raport

W tematyce: Energetyka

Prądem w smog. Jak zelektryfikować autobusy miejskie w Polsce

Data publikacji: 08/2021

Link źródłowy: kliknij tutaj

Informacja prasowa: kliknij tutaj

Skopiuj link do raportu
Pobierz raport w PDF
icon

Streszczenie

icon

Streszczenie

Raport ” Prądem w smog. Jak zelektryfikować autobusy miejskie w Polsce” przedstawia aktualny stan elektryfikacji floty autobusów miejskich w Polsce oraz plany na przyszłość. Autorzy raportu analizują wyzwania związane z transformacją sektora transportu w kierunku neutralności klimatycznej i przedstawiają rozwiązania, które mogą przyspieszyć proces elektryfikacji. W raporcie znajdują się informacje na temat liczby zelektryfikowanych autobusów w Polsce, planów rządu na przyszłość oraz kosztów związanych z elektryfikacją floty. Autorzy raportu podkreślają znaczenie elektryfikacji transportu publicznego dla ochrony środowiska i klimatu oraz przedstawiają przykłady dobrych praktyk z innych krajów. Raport stanowi cenne źródło informacji dla decydentów, przedsiębiorców oraz wszystkich zainteresowanych tematyką transformacji sektora transportu w Polsce.

icon

Wnioski

icon

Wnioski

  1. Elektryfikacja floty autobusów miejskich w Polsce jest kluczowa dla osiągnięcia celów związanych z neutralnością klimatyczną.
  2. Koszty związane z elektryfikacją floty autobusów są wysokie, ale mogą być obniżone poprzez zastosowanie tzw. wspólnych zamówień oraz wykorzystanie środków UE i krajowych.
  3. Wprowadzenie elektrycznych autobusów wymaga odpowiedniej infrastruktury ładowania, co stanowi kolejne wyzwanie.
  4. Polska wciąż pozostaje w tyle w porównaniu z innymi krajami europejskimi pod względem elektryfikacji floty autobusów miejskich.

icon

Główne rekomendacje

icon

Główne rekomendacje

  1. Wprowadzenie krajowego programu badawczo-rozwojowego, który miałby na celu opracowanie i komercjalizację rozwiązań e-konwersji dla najbardziej popularnych modeli autobusów miejskich z silnikiem diesla i napędzanych gazem ziemnym.
  2. Wspieranie rozwoju infrastruktury ładowania poprzez inwestycje w stacje ładowania oraz ułatwienie procesu uzyskiwania zezwoleń na budowę takiej infrastruktury.
  3. Wspieranie rozwoju elektromobilności poprzez zachęty finansowe dla przedsiębiorców, którzy decydują się na zakup elektrycznych autobusów.
  4. Wdrażanie tzw. wspólnych zamówień, które pozwolą na obniżenie kosztów zakupu elektrycznych autobusów.
  5. Współpraca z innymi krajami europejskimi w celu wymiany doświadczeń i dobrych praktyk związanych z elektryfikacją floty autobusów miejskich.
  6. Wprowadzenie regulacji prawnych, które ułatwią proces elektryfikacji floty autobusów miejskich.

Skopiowano!

Skip to content