close

Raport

W tematyce: Administracja publiczna

Ugody telefoniczne w ubezpieczeniach komunikacyjnych i mieszkaniowych

Data publikacji: 05/2021

Link źródłowy: kliknij tutaj

Skopiuj link do raportu
Pobierz raport w PDF
icon

Streszczenie

icon

Streszczenie

W przedstawionym tekście omówiono zagadnienie ugód zawieranych w celu realizowania zobowiązań oraz rozstrzygania sporów wynikających z innych stosunków prawnych. Stanowią one legalny sposób na rozwiązanie problemów między stronami, które zgadzają się na pewne ustępowania w celu osiągnięcia porozumienia. Omówiono także różnice między umowami zawieranymi z konsumentami oraz innymi podmiotami. Ugody zawierane z konsumentami muszą stosować się do zasad określonych w ustawie o prawach konsumenta, natomiast te zawierane z innymi podmiotami nie podlegają tym przepisom. Tekst wskazuje również, że umowy te mogą obejmować przyszłe roszczenia i zobowiązania, ale tylko jeśli pochodzą one z istniejących stosunków prawnych między stronami.

icon

Wnioski

icon

Wnioski

  1. Ugody są środkiem prawnym umożliwiającym stronom kształtowanie swoich praw i obowiązków lub rozstrzyganie sporów.
  2. Ugody zawierane z konsumentami muszą stosować się do zasad określonych w ustawie o prawach konsumenta.
  3. Ugody mogą obejmować przyszłe roszczenia wynikające z istniejących stosunków prawnych.
  4. Błędne wyobrażenie co do stanu faktycznego istniejące po obu stronach umowy może prowadzić do jej unieważnienia.

icon

Główne rekomendacje

icon

Główne rekomendacje

  1. Przed zawarciem umowy strony powinny dokładnie analizować warunki porozumienia i ewentualne konsekwencje prawne.
  2. Strony zawierające umowy z konsumentami powinny upewnić się, że stosują przepisy ustawy o prawach konsumenta.
  3. Strony powinny odpowiednio dokumentować treść porozumienia i ewentualne zmiany.
  4. W razie wykrycia błędu, strona powinna złożyć oświadczenie na piśmie do drugiej strony w terminie rok od jego wykrycia.

Skopiowano!

Skip to content