close

Raport

W tematyce: Energetyka

Ścieżki redukcji emisji CO2 w sektorze transportu w Polsce w kontekście „Europejskiego Zielonego Ładu” – analiza i rekomendacje

Data publikacji: 01/2020

Link źródłowy: kliknij tutaj

Skopiuj link do raportu
Pobierz raport w PDF
icon

Streszczenie

icon

Streszczenie

Redukcja emisji CO2 w sektorze transportu w Polsce w kontekście „Europejskiego Zielonego Ładu” – analiza i rekomendacje przedstawia wyniki badań nad możliwościami redukcji emisji CO2 w sektorze transportu w Polsce. Autorzy raportu analizują różne scenariusze rozwoju transportu drogowego w Polsce, w tym rozwój elektromobilności, zmiany poziomu i struktury aktywności w transporcie pasażerskim i towarowym oraz zmiany poziomu emisji wg typów pojazdów. W raporcie przedstawiono również rekomendacje dla rządu i prywatnych firm w celu osiągnięcia celów „Europejskiego Zielonego Ładu” w sektorze transportu. Raport ma na celu dostarczenie informacji i rekomendacji dla decydentów, którzy podejmują decyzje dotyczące polityki klimatycznej i energetycznej w Polsce.

icon

Wnioski

icon

Wnioski

  1. Elektromobilność może być kluczowa w redukcji emisji CO2 w sektorze transportu w Polsce, jednak wymaga to odpowiedniej infrastruktury i zachęt dla konsumentów.
  2. Wprowadzenie opłat za emisję CO2 może być skutecznym narzędziem w redukcji emisji w transporcie drogowym, jednak wymaga to odpowiedniego systemu monitorowania i egzekwowania.
  3. Wymiana starszych pojazdów na nowsze, bardziej ekologiczne modele może przyczynić się do redukcji emisji CO2 w sektorze transportu, jednak wymaga to odpowiednich zachęt finansowych dla konsumentów.
  4. Wprowadzenie bardziej ekologicznych form transportu, takich jak rowery czy transport publiczny, może przyczynić się do redukcji emisji CO2 w sektorze transportu, jednak wymaga to odpowiedniej infrastruktury i zachęt dla konsumentów.

icon

Główne rekomendacje

icon

Główne rekomendacje

  1. Wprowadzenie zachęt finansowych dla konsumentów, takich jak ulgi podatkowe czy dotacje na zakup ekologicznych pojazdów, może przyczynić się do zwiększenia liczby takich pojazdów na drogach.
  2. Wprowadzenie opłat za emisję CO2 w transporcie drogowym, które będą rosły wraz z poziomem emisji, może skłonić kierowców do wyboru bardziej ekologicznych pojazdów lub alternatywnych form transportu.
  3. Inwestycje w infrastrukturę dla elektromobilności, takie jak stacje ładowania, mogą przyczynić się do zwiększenia liczby pojazdów elektrycznych na drogach.
  4. Wspieranie rozwoju transportu publicznego i alternatywnych form transportu, takich jak rowery, poprzez inwestycje w infrastrukturę i zachęty finansowe dla konsumentów.

Skopiowano!

Skip to content