Raport z przebiegu kampanii „Pępek Europy” i rekomendacje na przyszłość
Autor: Forum Obywatelskiego Rozwoju
Data publikacji: 10/2009
Tematyka: Polityka | Sprawy zagraniczne
Link źródłowy: kliknij tutaj
Informacja prasowa: kliknij tutaj
Skopiuj link do raportuStreszczenie
Streszczenie
Raport „Kampania społeczna” zawiera diagnozę sytuacji przed realizacją kampanii oraz opis samej kampanii. W raporcie przedstawiono bariery związane z braniem udziału w głosowaniu, postrzeganie Europy i Unii Europejskiej, wiedzę na temat Parlamentu Europejskiego, Polski w Unii Europejskiej oraz wpływ Unii Europejskiej na Polskę. Kampania została zrealizowana przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz budżetu Rzeczypospolitej Polskiej w ramach Funduszu dla Organizacji Pozarządowych.
Wnioski
Wnioski
- Wiedza na temat Unii Europejskiej i Parlamentu Europejskiego w Polsce jest niska, co wpływa na frekwencję wyborczą.
- Brak dostosowania lokali wyborczych do potrzeb osób niepełnosprawnych jest poważnym problemem, który wymaga natychmiastowych działań.
- Kampanie społeczne są skutecznym narzędziem zwiększania frekwencji wyborczej, szczególnie wśród młodych ludzi.
Główne rekomendacje
Główne rekomendacje
- Władze lokalne powinny zwiększyć nakłady na dostosowanie lokali wyborczych do potrzeb osób niepełnosprawnych.
- Organizacje pozarządowe powinny kontynuować kampanie społeczne na rzecz zwiększenia frekwencji wyborczej.
- Władze lokalne powinny nawiązać ścisłą współpracę z organizacjami pozarządowymi w celu zapewnienia odpowiedniego przygotowania obwodowych komisji wyborczych.
- Działania młodzieży na rzecz zwiększenia frekwencji wyborczej powinny być promowane i wspierane przez władze lokalne oraz organizacje pozarządowe.