Raport Strategiczny Internet 2022/2023
Autor: IAB Polska
Data publikacji: 01/2023
Tematyka: Cyfryzacja
Link źródłowy: kliknij tutaj
Informacja prasowa: kliknij tutaj
Skopiuj link do raportuStreszczenie
Streszczenie
Raport przedstawia aktualną sytuację i przyszłe trendy na polskim rynku internetowym. Dokument składa się z analiz, opinii expertów, case studies z branży. Dokument zawiera dane zebranych na temat: dostępu do internetu, e-commerce, reklamy programatycznej, SEM, marketingu mobilnego, social media, e-mail marketingu, content marketingu, digital PR, influencer marketingu, reklamy display oraz gier i e-sportu. Przywołuje się w nim także kwestię sztucznej inteligencji, regulacji rynków, ochrony środowiska w branży.
Wnioski
Wnioski
- Rynek e-commerce w Polsce szybko się rozwija i jest głównym drogowskazem dla transformacji cyfrowej.
- Polscy internauci korzystają z tych samych platform, co internauci z innych krajów, a to wymaga unifikacji standaryzacji rynku reklamowego online.
- Jakość danych oraz przejrzystość procesu pozwala na realizacje celów w reklamowaniu w Internecie
Główne rekomendacje
Główne rekomendacje
- Zwracanie szczególnej uwagi na e-commerce jako kluczowej branży, a także na programy szkoleniowe (np. Akademia DIMAQ), dzięki którym potwierdzona będzie wiedza z dziedziny e-marketingu.
- Tworzenie powszechnej definicji i standardów dla rynku reklamowego on-line.
- Wdrażanie DMP (Data Managment Platform) do danej strategii reklamowej
- Wdrażanie zasad RODO oraz ePR w celu ochrony prywatności użytkownika.
- Zwracanie uwagi na implementację technologii, która będzie wpływać na środowisko oraz na przykładane znaczenie do etyki w wykorzystaniu zastosowań sztucznej inteligencji w reklamie.