Raport „Rosnąca siła kobiet – kobiety na rynku pracy”
Autor: BIGRAM S.A. | THINKTANK
Data publikacji: 12/2022
Tematyka: Gospodarka i rynek pracy | Polityka społeczna
Link źródłowy: kliknij tutaj
Informacja prasowa: kliknij tutaj
Skopiuj link do raportuStreszczenie
Streszczenie
Kobiety na stanowiskach kierowniczych na rynku pracy – co sprawia, że rosną w siłę i realizują się równie dobrze na polu zawodowym, jak i prywatnym? Czy w XXI wieku nadal mierzą się z stereotypami dotyczącymi ról zawodowych mężczyzn i kobiet? Na te i inne pytania odpowiada raport „Rosnąca siła kobiet – kobiety na rynku pracy” autorstwa THINK TANKu i firmy Bigram, którego partnerami są firmy: Essilor Polonia, JZO, JAI KUDO oraz Erbud.
Wnioski
Wnioski
- aż 4/5 respondentów podziela przekonanie o rosnącej roli kobiet w biznesie
- kobiety aktywniej niż panowie inwestują we własny rozwój, zarówno w zakresie wykształcenia formalnego, jak i poprzez dodatkowe szkolenia i kursy
- za najistotniejsze czynniki decydujące o osiąganiu sukcesów biznesowych przez kobiety ankietowani uznali: doświadczenie (71 proc.), umiejętność adaptacji do zmian (55 proc.) oraz proaktywne zdobywanie nowych kompetencji (55 proc.)
- zdecydowana większość respondentów (72 proc.) jako czynnik utrudniający awans kobiet wskazała właśnie stereotypy i społeczne przyzwyczajenie do tego, że to mężczyźni zajmują wysokie stanowiska w hierarchii zawodowej
- ponad połowa badanych (57%) wskazuje na potrzebę zwalczenia toksycznej kultury w miejscach pracy, podejmowania inicjatyw promujących równy podział obowiązków domowych między kobiety i mężczyzn (52%) i pomoc ze strony pracodawcy w łączeniu obowiązków zawodowych z życiem prywatnym (52%)
- 21% kobiet i 10% mężczyzn musi zwalniać się z pracy, gdy ich dziecko jest chore
- 22% kobiet i 12% mężczyzn z powodów domowych musi mieć możliwość pracy zdalnej
- 8% kobiet i 4% mężczyzn nie może pracować w pełnym wymiarze czasu pracy