close

Raport

W tematyce: Gospodarka i rynek pracy

Raport krajowy Randstad Employer Brand Research 2024 – Polska

Autor:

Data publikacji: 2024

Link źródłowy: kliknij tutaj

Informacja prasowa: kliknij tutaj

Skopiuj link do raportu
Pobierz raport w PDF
icon

Streszczenie

icon

Streszczenie

Randstad Employer Brand Research 2024 to kolejna coroczna edycja reprezentatywnego badania marki pracodawcy opierająca się na opiniach ogółu populacji. Bazuje na 24 latach doświadczenia na świecie, jak skutecznie kształtować wizerunek pracodawcy, a od 14 lat w Polsce. Niezależne badanie, w którym wzięło udział ponad 173 000 respondentów oceniających atrakcyjność 6 084 firm na całym świecie. W Polsce zapytano o zdanie 6 794 respondentów. Dostarcza cennych spostrzeżeń, które pomagają firmom kształtować swoją markę pracodawcy.

icon

Wnioski

icon

Wnioski

1. Co czwarty uczestnik naszego badania deklaruje, że AI wpłynie na jego pracę w znaczącym stopniu – tego zdania częściej są młodzi ludzie (31% vs. 22-24% w starszych grupach).
2. Blisko połowa badanych, którzy znaleźli w ubiegłym roku pracę, wykorzystała do tego celu portale z ofertami pracy. Niemal co trzeciemu pracownikowi udało się zdobyć nową pracę z pomocą osobistych kontaktów
i poleceń, a co piątemu – mediów społecznościowych.
3. Zdecydowana większość badanych (79%) niezależnie od wieku, nie zmieniła pracy w drugim półroczu 2023 roku. Jednym z kluczowych zadań pracodawców jest więc zadbanie o potrzeby tej grupy pracowników – tak, by w ten sposób podtrzymać jej dotychczasową lojalność.

icon

Główne rekomendacje

icon

Główne rekomendacje

Skopiowano!

Skip to content