close

Raport

W tematyce: Gospodarka i rynek pracy

Propozycje zmian w ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych w celu stworzenia funkcjonalnych stref czystego transportu w Polsce

Data publikacji: 01/2021

Link źródłowy: kliknij tutaj

Informacja prasowa: kliknij tutaj

Skopiuj link do raportu
Pobierz raport w PDF
icon

Streszczenie

icon

Streszczenie

Raport „Propozycje zmian w ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych w celu stworzenia funkcjonalnych stref czystego transportu w Polsce” przedstawia propozycje zmian w ustawie, które mają na celu stworzenie funkcjonalnych stref czystego transportu w Polsce. W raporcie omówiono szeroki kontekst obejmujący dynamikę przemian transportu na poziomie krajowym, politykę klimatyczną i konieczność dążenia do neutralności klimatycznej oraz sytuację związaną z zanieczyszczeniem powietrza w Polsce w ostatnich latach. Zanieczyszczenie powietrza to jedno z największych wyzwań cywilizacyjnych dla Polski w XXI wieku, jego skutki negatywnie wpływają na zdrowie, długość i komfort życia obywateli, generują znaczne koszty dla gospodarki i obniżają konkurencyjność Polski na tle innych krajów europejskich. Raport przedstawia propozycje zmian w ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych, które pozwolą na stworzenie funkcjonalnych stref czystego transportu w Polsce.

icon

Wnioski

icon

Wnioski

  1. Zanieczyszczenie powietrza jest jednym z największych wyzwań cywilizacyjnych dla Polski w XXI wieku, a jego skutki negatywnie wpływają na zdrowie, długość i komfort życia obywateli, generują znaczne koszty dla gospodarki i obniżają konkurencyjność Polski na tle innych krajów europejskich.
  2. Wprowadzenie funkcjonalnych stref czystego transportu w Polsce jest konieczne dla poprawy jakości powietrza i zdrowia mieszkańców, a także dla osiągnięcia celów klimatycznych i zwiększenia konkurencyjności kraju.
  3. Wprowadzenie stref czystego transportu wymaga przede wszystkim zmian w ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych, w tym eliminacji z nich najbardziej zanieczyszczających pojazdów, takich jak stare pojazdy z silnikiem diesla bez filtrów DPF.
  4. Wprowadzenie stref czystego transportu wymaga także zapewnienia transparentnego i inkluzywnego procesu konsultacji z mieszkańcami, włączając w to grupy, które zwykle są mniej aktywne w typowych konsultacjach.

icon

Główne rekomendacje

icon

Główne rekomendacje

  1. Wprowadzenie funkcjonalnych stref czystego transportu w Polsce powinno być priorytetem dla administracji publicznej, a także dla przedsiębiorców i inwestorów, którzy powinni inwestować w rozwój elektromobilności i alternatywnych źródeł energii.
  2. Wprowadzenie stref czystego transportu wymaga przede wszystkim zmian w ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych, w tym eliminacji z nich najbardziej zanieczyszczających pojazdów, takich jak stare pojazdy z silnikiem diesla bez filtrów DPF.

Skopiowano!

Skip to content