PANDEMIA A WSPÓŁDZIELONA MOBILNOŚĆ
Autor: Fundacja Digital Poland
Data publikacji: 10/2020
Tematyka: Cyfryzacja | Gospodarka i rynek pracy | Infrastruktura
Informacja prasowa: kliknij tutaj
Skopiuj link do raportuStreszczenie
Streszczenie
Raport przedstawia wpływ pandemii COVID-19 na rynek Mobility-as-a-Service w Polsce. Autorzy analizują zmiany w zachowaniach konsumentów oraz w ofercie usług transportowych. Raport zawiera wnioski dotyczące przyszłości rynku oraz rekomendacje dla przedstawicieli branży i administracji publicznej. W raporcie uwzględniono wyniki badań konsumenckich oraz komentarze ekspertów.
Wnioski
Wnioski
1. Do najczęściej wybieranych aplikacji MaaS zalicza się Ubera (54%), rowery miejskie (37%) i serwis Jak Dojadę (29%);
2. Do najpopularniejszych usług MaaS zalicza się rowery miejskie (93%), wypożyczanie e-hulajnóg (81%) i współdzielenie samochodu (75%);
3. Największy potencjał rozwoju wśród osób korzystających z MaaS mają samochody oraz skutery, czyli te usługi, które w tej chwili są jeszcze mało popularne.
Główne rekomendacje
Główne rekomendacje
1. Konieczne jest dalsze inwestowanie w rozwój infrastruktury cyfrowej, która umożliwi integrację różnych usług transportowych.
2. Wprowadzenie nowych technologii, takich jak sztuczna inteligencja czy Internet Rzeczy, powinno być priorytetem dla przedstawicieli branży.
3. W celu zwiększenia dostępności usług Mobility-as-a-Service, należy zwiększyć liczbę punktów ładowania dla pojazdów elektrycznych oraz poprawić jakość transportu publicznego.
4. Współpraca między sektorem publicznym a prywatnym powinna być rozwijana poprzez tworzenie partnerstw i programów wsparcia dla przedsiębiorców.