Niezdecydowani w dniu wyborów
Autor: Fundacja Batorego
Data publikacji: 12/10/2023
Tematyka: Polityka
Link źródłowy: kliknij tutaj
Informacja prasowa: kliknij tutaj
Skopiuj link do raportuStreszczenie
Streszczenie
Raport „Niezdecydowani w dniu wyborów” przedstawia wyniki badań ilościowych i jakościowych dotyczących wyborów w Polsce. W raporcie omówiono również elektoraty dwóch największych partii – Prawa i Sprawiedliwości oraz Koalicji Obywatelskiej – oraz potencjalnych wyborców mniejszych ugrupowań.
Wnioski
Wnioski
- Niezdecydowani wyborcy będą mieli duży wpływ na wynik wyborów, dlatego kampania wyborcza powinna skupić się na przekonywaniu tej grupy do oddania głosu.
- Elektoraty dwóch największych partii – Prawa i Sprawiedliwości oraz Koalicji Obywatelskiej – konsolidują się, co oznacza, że partie te powinny skupić się na utrzymaniu swoich wyborców i przekonywaniu niezdecydowanych.
- Mniejsze ugrupowania powinny unikać polaryzacyjnej konfrontacji i skupić się na formułowaniu przekazu, który zachęci niezdecydowanych i niezainteresowanych polityką do oddania głosu.
Główne rekomendacje
Główne rekomendacje
- Kampania wyborcza powinna skupić się na przekonywaniu niezdecydowanych wyborców do oddania głosu, a nie na polaryzacyjnej konfrontacji.
- Partie polityczne powinny skupić się na utrzymaniu swoich wyborców i przekonywaniu niezdecydowanych, a nie na atakowaniu przeciwników politycznych.
- W kampanii wyborczej należy skupić się na omawianiu tych tematów, które są dla Polaków najważniejsze, czyli kosztów życia, zdrowia, gospodarki oraz obronności i bezpieczeństwa.
- Mniejsze ugrupowania powinny skupić się na formułowaniu przekazu, który zachęci niezdecydowanych