KOMPETENCJE PRZYSZŁOŚCI W CZASACH CYFROWEJ DYSRUPCJI. STUDIUM WYZWAŃ DLA POLSKI W PERSPEKTYWIE 2030 ROKU.
Data publikacji: 03/2019
Tematyka: Cyfryzacja | Edukacja i Nauka | Gospodarka i rynek pracy
Link źródłowy: kliknij tutaj
Informacja prasowa: kliknij tutaj
Skopiuj link do raportuStreszczenie
Streszczenie
Raport prezentuje wyniki badań dotyczących poziomu kompetencji cyfrowych w Polsce oraz analizuje perspektywy rozwoju tej dziedziny. Autorzy raportu zwracają uwagę na niski poziom kompetencji cyfrowych wśród polskiej populacji oraz na brak świadomości wśród decydentów na poziomie rządowym i samorządowym co do wpływu posiadania umiejętności cyfrowych na rozwój społeczny i gospodarczy kraju. Raport przedstawia także propozycje działań, które mogą przyczynić się do poprawy sytuacji w zakresie kompetencji cyfrowych w Polsce.
Wnioski
Wnioski
1. Niski poziom kompetencji cyfrowych w Polsce stanowi poważne wyzwanie dla rozwoju społecznego i gospodarczego kraju.
2. Brak świadomości wśród decydentów na poziomie rządowym i samorządowym co do wpływu posiadania umiejętności cyfrowych na rozwój kraju.
3. Wymagane są inwestycje w edukację cyfrową, zarówno w szkołach, jak i poza nimi, aby zwiększyć poziom kompetencji cyfrowych wśród polskiej populacji.
4. Konieczne jest zwiększenie dostępności do nowoczesnych technologii i narzędzi cyfrowych, aby umożliwić ludziom rozwijanie swoich umiejętności.
Główne rekomendacje
Główne rekomendacje
1. Wprowadzenie programów edukacyjnych, które pomogą w rozwijaniu umiejętności cyfrowych wśród dzieci i młodzieży.
2.Wspieranie programów szkoleniowych dla dorosłych, które pomogą w podnoszeniu poziomu kompetencji cyfrowych wśród dorosłych Polaków.
3. Wprowadzenie systemu oceny kompetencji cyfrowych nauczycieli, który pozwoli na lepsze dopasowanie programów nauczania do potrzeb uczniów.
4. Wspieranie inicjatyw mających na celu zwiększenie dostępności do nowoczesnych technologii i narzędzi cyfrowych, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach i na obszarach wiejskich.