Kompas polityczny. Analiza medialności polskich parlamentarzystów. Część szósta
Autor: PSMM
Data publikacji: 29/09/2023
Tematyka: Cyfryzacja | Media | Polityka
Link źródłowy: kliknij tutaj
Informacja prasowa: kliknij tutaj
Skopiuj link do raportuStreszczenie
Streszczenie
Raport analizuje medialność parlamentarzystów w Polsce w okresie od maja 2022 do kwietnia 2023. Badanie obejmuje 560 polityków, monitorując ich obecność w ponad 1100 tytułach prasowych, portalach internetowych oraz stacjach radiowych i telewizyjnych. Dodatkowo, ranking aktywności polityków na mediach społecznościowych jest uwzględniony. Eksperci zauważyli dominację polityków partii Prawa i Sprawiedliwości w mediach, zwłaszcza w województwach lubuskim, dolnośląskim i śląskim. Premier Mateusz Morawiecki wyróżnia się w zestawieniu, jednak eksperci zwracają uwagę na potrzebę większej reprezentacji innych partii na podium. Analiza pokazuje różnorodne strategie budowania wizerunku politycznego oraz znaczenie obecności w mediach tradycyjnych i społecznościowych dla popularności polityków.
Wnioski
Wnioski
1. Dominacja polityków partii rządzącej w mediach wskazuje na silną obecność i kontrolę nad przekazem publicznym.
2. Brak wysokich kompetencji medialnych u posłów nie przeszkadza im w uzyskiwaniu znaczącej medialnej uwagi, co sugeruje, że formalna pozycja polityka jest kluczowa.
3. Media publiczne, zwłaszcza TVP Info i Polskie Radio 24, odgrywają istotną rolę w transmitowaniu przekazów politycznych do społeczeństwa.
4. Istotną rolę w medialnym eksponowaniu polityków odgrywa zajmowane stanowisko ministerialne, co przekłada się na większą ekspozycję w mediach.
5. Aktywność w mediach społecznościowych staje się coraz istotniejszym elementem budowania rozpoznawalności polityków i dotarcia do różnych grup społecznych.