close

Raport

W tematyce: Cyfryzacja

Funkcjonowanie rynku telekomunikacyjnego część indywidualna

Data publikacji: 23/01/2024

Link źródłowy: kliknij tutaj

Skopiuj link do raportu
Pobierz raport w PDF
icon

Streszczenie

icon

Streszczenie

Raport „Badanie konsumenckie – Klienci indywidualni” analizuje zachowania i preferencje klientów indywidualnych na rynku telekomunikacyjnym. Skupia się na korzystaniu z tradycyjnych i nowoczesnych usług komunikacji elektronicznej, takich jak sieć 5G, usługi IoT czy sztuczna inteligencja. Badanie obejmuje także ocenę działalności Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz percepcję sytuacji na rynku. Wnioski wskazują na pozytywną ocenę funkcjonowania rynku telekomunikacyjnego, jednak zauważają pewne obszary do poprawy, takie jak przejrzystość ofert i skuteczność reklamacji. Respondenci podkreślają potrzebę kampanii edukacyjnych, zaangażowania w cyberbezpieczeństwo oraz rozwój infrastruktury sieci szerokopasmowych.

icon

Wnioski

icon

Wnioski

Z Internetu w telefonie korzysta 79% badanych. Odsetek ten wyraźnie maleje wraz z wiekiem i w grupie osób 60+ wynosi jedynie 42%.

Choć dla zdecydowanej większości badanych duże znaczenie ma prywatność w Internecie, jedynie 35% osób korzysta z rozwiązań, które poziom prywatności poprawiają

Telefonia stacjonarna to wygasająca usługa. Obecnie jest wykorzystywana w 7% gospodarstwach. Częściej z telefonii korzystają osoby starsze oraz z podstawowym wykształceniem.

icon

Główne rekomendacje

icon

Główne rekomendacje

Skopiowano!

Skip to content