Funkcjonowanie rynku telekomunikacyjnego część indywidualna
Data publikacji: 23/01/2024
Tematyka: Cyfryzacja | Infrastruktura
Link źródłowy: kliknij tutaj
Skopiuj link do raportuStreszczenie
Streszczenie
Raport „Badanie konsumenckie – Klienci indywidualni” analizuje zachowania i preferencje klientów indywidualnych na rynku telekomunikacyjnym. Skupia się na korzystaniu z tradycyjnych i nowoczesnych usług komunikacji elektronicznej, takich jak sieć 5G, usługi IoT czy sztuczna inteligencja. Badanie obejmuje także ocenę działalności Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz percepcję sytuacji na rynku. Wnioski wskazują na pozytywną ocenę funkcjonowania rynku telekomunikacyjnego, jednak zauważają pewne obszary do poprawy, takie jak przejrzystość ofert i skuteczność reklamacji. Respondenci podkreślają potrzebę kampanii edukacyjnych, zaangażowania w cyberbezpieczeństwo oraz rozwój infrastruktury sieci szerokopasmowych.
Wnioski
Wnioski
Z Internetu w telefonie korzysta 79% badanych. Odsetek ten wyraźnie maleje wraz z wiekiem i w grupie osób 60+ wynosi jedynie 42%.
Choć dla zdecydowanej większości badanych duże znaczenie ma prywatność w Internecie, jedynie 35% osób korzysta z rozwiązań, które poziom prywatności poprawiają
Telefonia stacjonarna to wygasająca usługa. Obecnie jest wykorzystywana w 7% gospodarstwach. Częściej z telefonii korzystają osoby starsze oraz z podstawowym wykształceniem.