E-commerce w Polsce: strategie rozwoju firm
Autor: SpotData
Data publikacji: 04/2021
Tematyka: Ekonomia | Gospodarka i rynek pracy
Link źródłowy: kliknij tutaj
Informacja prasowa: kliknij tutaj
Skopiuj link do raportuStreszczenie
Streszczenie
Raport „E-commerce w Polsce: strategie rozwoju firm” to analiza rynku e-commerce w Polsce, w tym trendów, wyzwań i możliwości rozwoju dla firm działających w tym sektorze. Autorzy raportu przedstawiają strategie rozwoju firm e-commerce, w tym analizę działań podejmowanych przez wybrane przedsiębiorstwa. Raport zawiera również informacje na temat wpływu pandemii COVID-19 na rozwój sektora e-commerce w Polsce oraz prognozy dotyczące przyszłego rozwoju rynku. Raport stanowi cenne źródło informacji dla firm już działających na rynku e-commerce, jak i dla tych, które dopiero rozważają uruchomienie tego kanału dystrybucji.
Wnioski
Wnioski
- Rynek e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, a pandemia COVID-19 przyspieszyła ten proces.
- Polski rynek e-commerce w 2020 r. wart był ok. 70 mld zł. Po wielu latach wzrostu w tempie kilkunastu procent rocznie okres epidemii COVID-19 przyniósł niemal trzykrotne przyspieszenie (do 43 proc. r/r).
- Udział e-commerce w handlu detalicznym W Polsce udział e-commerce w handlu detalicznym jest wciąż wyraźnie niższy niż w krajach Europy Zachodniej, co sprawia, że tempo rozwoju rynku jest wyższe.
Główne rekomendacje
Główne rekomendacje
- Firmy e-commerce powinny inwestować w technologie, logistykę i kompetencje, aby utrzymać swoją pozycję na rynku.
- Dążenie do zwiększenia skali działania powinno być jednym z priorytetów firm e-commerce.
- Firmy e-commerce powinny zwiększać swoją ofertę produktową i usługową, aby sprostać wymaganiom klientów.
- Rozwój kanałów sprzedaży mobilnej powinien być jednym z priorytetów firm e-commerce.
- Firmy e-commerce powinny zwracać uwagę na rozwój rynku B2B i dostosować swoją ofertę do potrzeb klientów z tego sektora.