close

Raport

W tematyce: Gospodarka i rynek pracy

Diesel – rosnący problem. Analiza emisji zanieczyszczeń z transportu drogowego w kontekście zdrowia publicznego i ochrony powietrza w Polsce

Data publikacji: 01/2022

Link źródłowy: kliknij tutaj

Informacja prasowa: kliknij tutaj

Skopiuj link do raportu
Pobierz raport w PDF
icon

Streszczenie

icon

Streszczenie

Raport „Ograniczenie emisji zanieczyszczeń z transportu drogowego w Polsce” skupia się na problemie emisji zanieczyszczeń z transportu drogowego w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. Autorzy raportu przedstawiają szereg danych i wniosków dotyczących wpływu emisji zanieczyszczeń na zdrowie publiczne, środowisko oraz gospodarkę. W raporcie omówiono m.in. europejskie normy jakości powietrza, strategie stosowane w miastach w celu ograniczenia emisji zanieczyszczeń oraz wpływ emisji zanieczyszczeń na gospodarkę kraju. Autorzy raportu wskazują na potrzebę wprowadzenia działań mających na celu ograniczenie emisji zanieczyszczeń oraz poprawę jakości powietrza w Polsce.

icon

Wnioski

icon

Wnioski

  1. Emisje zanieczyszczeń z transportu drogowego w Polsce są jednym z głównych czynników wpływających na jakość powietrza i zdrowie publiczne.
  2. Pojazdy z silnikami wysokoprężnymi stanowią znaczący udział w emisji zanieczyszczeń, a wiele z nich przekracza europejskie normy emisji.
  3. Wprowadzenie działań mających na celu ograniczenie emisji zanieczyszczeń z transportu drogowego jest niezbędne dla poprawy jakości powietrza i zdrowia publicznego.
  4. Wprowadzenie zachęt finansowych dla właścicieli pojazdów z silnikami wysokoprężnymi do wymiany ich na bardziej ekologiczne modele może przyspieszyć proces ograniczenia emisji zanieczyszczeń.

icon

Główne rekomendacje

icon

Główne rekomendacje

  1. Wprowadzenie bardziej rygorystycznych norm emisji dla pojazdów z silnikami wysokoprężnymi, zgodnych z europejskimi standardami.
  2. Wprowadzenie zachęt finansowych dla właścicieli pojazdów z silnikami wysokoprężnymi do wymiany ich na bardziej ekologiczne modele.
  3. Wprowadzenie opłat za wjazd do centrów miast dla pojazdów z silnikami wysokoprężnymi, co może zniechęcić do ich użytkowania w obszarach miejskich.
  4. Wprowadzenie programów edukacyjnych dla kierowców, dotyczących wpływu emisji zanieczyszczeń na środowisko i zdrowie publiczne, a także sposobów ograniczenia emisji.
  5. Wprowadzenie bardziej rygorystycznych kontroli emisji zanieczyszczeń dla pojazdów z silnikami wysokoprężnymi, w celu zapewnienia przestrzegania norm emisji.

Skopiowano!

Przejdź do treści