close

Raport

W tematyce: Energetyka

Biała Księga Nowej Mobilności

Data publikacji: 19/02/2024

Link źródłowy: kliknij tutaj

Informacja prasowa: kliknij tutaj

Skopiuj link do raportu
Pobierz raport w PDF
icon

Streszczenie

icon

Streszczenie

Biała Księga Nowej Mobilności 2024 prezentuje postulaty dotyczące infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. Raport porusza kwestie związane z dostępem do publicznych punktów ładowania, terminami realizacji umów przyłączeniowych oraz przesłaniem dokumentów umożliwiających podpisanie umów dystrybucyjnych. Wskazuje również na bariery, takie jak brak ustalonych terminów realizacji umów z operatorami systemów dystrybucyjnych oraz konieczność uzgadniania z właścicielami nieruchomości warunków inwestycji infrastrukturalnych. Raport podkreśla znaczenie działań w obszarze energetyki i polityki społecznej dla rozwoju elektromobilności.

icon

Wnioski

icon

Wnioski

Konieczne jest rozwinięcie regulacji prawnych w obszarze energetyki, aby ułatwić budowę infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych, eliminując bariery związane z koniecznością budowy własnej infrastruktury przez operatorów.
Istotne jest uwzględnienie planów budowy infrastruktury ładowania w strategicznych lokalizacjach, takich jak węzły komunikacyjne, aby zapewnić łatwy dostęp do punktów ładowania o dużej mocy.
Rozszerzenie regulacji dotyczących obowiązku budowy sieci przez operatorów systemów dystrybucyjnych do granicy nieruchomości, na której ma być zlokalizowana infrastruktura ładowania, może przyspieszyć rozwój elektromobilności.

icon

Główne rekomendacje

icon

Główne rekomendacje

Zaleca się wprowadzenie zachęt finansowych dla operatorów systemów dystrybucyjnych w celu zwiększenia intensywności rozwoju sieci ładowania pojazdów elektrycznych.
Wskazane jest stworzenie klarownych procedur dotyczących podłączenia stacji ładowania do sieci, aby uniknąć problemów związanych z brakiem podłączenia właściwych złączy kablowych.
Rekomenduje się zwiększenie stopy zwrotu przy kalkulacji taryfy dla infrastruktury elektromobilności oraz możliwość zaliczania dotacji na rozwój sieci do zwrotu zaangażowanego kapitału.
Warto rozważyć wprowadzenie rozwiązań podatkowych, takich jak traktowanie inwestycji w infrastrukturę ładowania jako wydatków B+R, aby zwiększyć atrakcyjność inwestycji w elektromobilność.

Skopiowano!

Skip to content