close

Raport

W tematyce: Edukacja i Nauka

„Bez wątpienia jest tu fajnie; ale prawdziwy dom, to własny dom…” Badanie subiektywnego dobrostanu dzieci i młodzieży mieszkających w Polsce w obliczu wojny w Ukrainie

Autor: UNICEF

Data publikacji: 01/11/2023

Link źródłowy: kliknij tutaj

Informacja prasowa: kliknij tutaj

Skopiuj link do raportu
Pobierz raport w PDF
icon

Streszczenie

icon

Streszczenie

Raport przedstawia wyniki badania przeprowadzonego przez organizacje UNICEF, Plan International i Save the Children w maju i czerwcu 2023 roku. Badanie miało na celu zrozumienie potrzeb dzieci i młodzieży w Polsce w obliczu wojny na Ukrainie. Wyniki badania zostały podzielone na trzy kategorie: edukacja i nauka, relacje oraz uczestnictwo/zaangażowanie. Raport zawiera również wyniki krótkiej ankiety, na którą uczestnicy odpowiadali na miejscu pod koniec każdej grupy fokusowej.

icon

Wnioski

icon

Wnioski

1. Dzieci i młodzież z Ukrainy, które opuściły swe domy i obecnie mieszkają w Polsce, często doświadczają trudności w nauce i integracji z polskim społeczeństwem.
2. Wypowiedzi dzieci i młodzieży dotyczące nauczycieli, kolegów z klasy, przestrzeni szkolnej, zasad, których muszą przestrzegać, cyfrowych narzędzi do nauki oraz uczuć podczas nauki, wskazują na potrzebę poprawy jakości edukacji i stworzenia bardziej przyjaznego środowiska szkolnego.
3. Dzieci i młodzież z Ukrainy potrzebują wsparcia psychologicznego, aby poradzić sobie z trudnościami związanymi z wojną i migracją.
4. Integracja dzieci i młodzieży z Ukrainy z polskim społeczeństwem wymaga działań na poziomie lokalnym, w tym organizacji działań integracyjnych i edukacyjnych.

icon

Główne rekomendacje

icon

Główne rekomendacje

1. Wsparcie psychologiczne dla dzieci i młodzieży z Ukrainy, które opuściły swe domy i obecnie mieszkają w Polsce, powinno być dostępne i łatwo dostępne.
2. Należy podjąć działania na rzecz poprawy jakości edukacji i stworzenia bardziej przyjaznego środowiska szkolnego, w tym poprzez szkolenia dla nauczycieli i inwestycje w infrastrukturę szkolną.
3. Lokalne władze powinny działać na rzecz integracji dzieci i młodzieży z Ukrainy z polskim społeczeństwem, poprzez organizację działań integracyjnych i edukacyjnych.
4. Należy zwiększyć dostępność informacji dla dzieci i młodzieży z Ukrainy na temat ich praw i obowiązków w Polsce, w tym poprzez kampanie informacyjne i edukacyjne.
5. Należy kontynuować badania nad sytuacją dzieci i młodzieży z Ukrainy w Polsce, aby lepiej zrozumieć ich potrzeby i opracować skuteczniejsze programy na rzecz ich obrony.

Skopiowano!

Skip to content