19. badanie wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce
Autor: SARE
Data publikacji: 01/2023
Tematyka: Cyfryzacja | Ekonomia | Gospodarka i rynek pracy
Link źródłowy: kliknij tutaj
Informacja prasowa: kliknij tutaj
Skopiuj link do raportuStreszczenie
Streszczenie
„Raport 2023 – 19. edycja badanie wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce ” przedstawia wnioski z badania przeprowadzonego przez SARE oraz BioStat Centrum Badań i Rozwoju. Badanie dotyczyło potrzeb, oczekiwań i aktualnych trendów w e-mail marketingu w Polsce, Badanie przeprowadzono na próbie 1175 respondentów. Raport porusza kwestie bazy danych, celowania, wszelkich działań związanych z marketingiem e-mail oraz komunikacją omnichannel. Eksperci z Digitree Group podkreślają znaczenie e-mail marketingu dla budowania relacji z klientami oraz rosnącą rolę sztucznej inteligencji w automatyzacji procesów i personalizacji działań marketingowych.
Wnioski
Wnioski
- E-mail marketing nadal odgrywa kluczową rolę w strategiach marketingowych polskich firm.
- Coraz mniej użytkowników napotyka problemy podczas wdrażania rozwiązań marketing automation.
- Newslettery przynoszą korzyści w każdej branży, umacniając się jako ważne narzędzie komunikacji.
- E-maile stają się bardziej responsywne i dostosowane do urządzeń mobilnych z każdym rokiem.
- Gmail i liczba jego użytkowników rośnie w siłę.
- Sztuczna inteligencja (AI) wpływa na rozwój i efektywność e-mail marketingu w coraz większym stopniu.
Główne rekomendacje
Główne rekomendacje
- Firmy powinny inwestować w e-mail marketing, analizując i optymalizując swoje strategie.
- Więcej uwagi powinno zostać poświęcone personalizacji treści e-mail oraz odpowiedniej segmentacji odbiorców.
- Korzystanie z marketing automation jest kluczowe dla usprawnienia procesów i zwiększania efektywności działań marketingowych.
- Analiza wyników kampanii e-mail marketingowych powinna być stosowana w celu dalszego rozwoju i dostosowania tych działań do potrzeb klientów.