close

Raport

W tematyce: Cyfryzacja

13 faktów o transformacji cyfrowej… czyli wszystko co chciałbyś wiedzieć o cyfryzacji, ale bałeś się zapytać

Autor: Digital Shapers | PWC

Data publikacji: 01/2020

Informacja prasowa: kliknij tutaj

Skopiuj link do raportu
icon

Streszczenie

icon

Streszczenie

Raport „13 faktów o transformacji cyfrowej” skupia się na tematyce cyfryzacji i jej wpływie na gospodarkę oraz politykę społeczną. Autorzy raportu przedstawiają 13 faktów, które mają pomóc w zrozumieniu procesu transformacji cyfrowej. W raporcie omówiono m.in. rolę administracji publicznej i organów regulacyjnych w zachęcaniu do inwestowania w innowacje cyfrowe oraz rozwijania nowoczesnych technologii, a także wyzwania w obszarze edukacji i kształcenia nowych kadr gospodarki danych. Autorzy podkreślają, że transformacja cyfrowa to ewolucja, a nie rewolucja, i wymaga odpowiedniego przygotowania oraz kluczowych czynników sukcesu, takich jak inwestycje w infrastrukturę cyfrową i rozwój umiejętności cyfrowych.

icon

Wnioski

icon

Wnioski

1. Transformacja cyfrowa to proces, który wymaga znaczących zmian w sposobie pracy i funkcjonowania organizacji, aby móc dostarczać wciąż nowe produkty i usługi konsumentom czy partnerom. 

2. Efektywne podnoszenie umiejętności pracowników wymaga dogłębnego zrozumienia i określenia jakich kompetencji szukamy, a także programu, który pozwoli ćwiczyć nowo nabyte umiejętności tak, aby zostały one zinternalizowane. 

3. W procesie transformacji cyfrowej kluczowe znaczenie mają inwestycje w infrastrukturę cyfrową, rozwój umiejętności cyfrowych oraz angażowanie nieformalnych liderów wśród pracowników, którzy na swoim przykładzie pokażą użyteczność nowych umiejętności. 

4. Transformacja cyfrowa to proces, który dotyczy nie tylko warstwy technologiczno-narzędziowej, ale także wymaga zmiany sposobu myślenia i podejścia do biznesu.

icon

Główne rekomendacje

icon

Główne rekomendacje

1. Organizacje powinny inwestować w rozwój umiejętności cyfrowych swoich pracowników, a także w programy szkoleniowe, które pozwolą na zinternalizowanie nowo nabytych umiejętności. 

2. W procesie transformacji cyfrowej kluczowe znaczenie mają inwestycje w infrastrukturę cyfrową, takie jak szybki internet czy nowoczesne narzędzia pracy, które umożliwią pracownikom efektywną pracę zdalną. 

3. Organizacje powinny angażować nieformalnych liderów wśród pracowników, którzy na swoim przykładzie pokażą użyteczność nowych umiejętności, a także umożliwić pracownikom wybór tych umiejętności, które ułatwią ich pracę i życie codzienne.

4. W procesie transformacji cyfrowej organizacje powinny uwzględniać potrzeby swoich klientów i partnerów biznesowych, aby dostarczać im wartościowe produkty i usługi, które odpowiadają na ich potrzeby i oczekiwania. W tym celu warto stosować metody projektowania zorientowanego na użytkownika (ang. user-centered design), które pozwalają na lepsze zrozumienie potrzeb klientów i dostosowanie oferty do ich wymagań.

Skopiowano!

Przejdź do treści