close

Raport

W tematyce: Cyfryzacja

Raport o stanie rynku telekomunikacyjnego w 2022 roku

Data publikacji: 30/06/2023

Link źródłowy: kliknij tutaj

Informacja prasowa: kliknij tutaj

Skopiuj link do raportu
Pobierz raport w PDF
icon

Streszczenie

icon

Streszczenie

Raport skupia się na analizie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2022 roku. Zawiera on informacje na temat uczestników rynku, usług telekomunikacyjnych oraz podstaw prawnych regulujących jego funkcjonowanie. Raport przedstawia również dane dotyczące infrastruktury telekomunikacyjnej, w tym rodzaju infrastruktury, informacje o świadczonych usługach telefonicznych, szerokopasmowego dostępu do Internetu oraz innych usługach podlegających inwentaryzacji.

icon

Wnioski

icon

Wnioski

Polska nadal ma wiele obszarów o gorszych parametrach, które ograniczają się do terenów niezurbanizowanych, szczególnie górskich, oraz dużych kompleksów leśnych.
2. W Polsce nadal istnieją obszary, w których brak jest dostępu do szerokopasmowego Internetu.
3. Z usług internetu stacjonarnego w 2022 r. korzystało 63,2% gospodarstw domowych, co oznacza wzrost o 3,4 pp. wobec poprzedniego roku.
4. Polska znajdowała się w czołówce krajów UE pod względem niskich cen usług dostępu do internetu stacjonarnego. Niższe ceny oferowały jedynie Węgry, Litwa i Łotwa.

icon

Główne rekomendacje

icon

Główne rekomendacje

Należy kontynuować prace nad poprawą dostępności do szerokopasmowego Internetu w Polsce, szczególnie w obszarach wiejskich i górskich.
2. Należy zachęcać przedsiębiorców telekomunikacyjnych do inwestowania w infrastrukturę telekomunikacyjną w Polsce, aby poprawić jakość usług i zwiększyć ich dostępność.
3. Należy zachęcać mniejszych przedsiębiorców z sektora MŚP do działalności hurtowej w branży telekomunikacyjnej, aby zwiększyć konkurencję na rynku i poprawić jakość usług.
4. Należy kontynuować prace nad poprawą parametrów obszarów wiejskich i górskich, aby zwiększyć ich atrakcyjność dla przedsiębiorców i mieszkańców.

Skopiowano!

Skip to content