close

Raport

W tematyce: Cyfryzacja

Smartfon jako osobiste narzędzie edukacyjne ucznia

Data publikacji: 11/2018

Link źródłowy: kliknij tutaj

Informacja prasowa: kliknij tutaj

Skopiuj link do raportu
Pobierz raport w PDF
icon

Streszczenie

icon

Streszczenie

Raport „SMARTFON JAKO OSOBISTE NARZĘDZIE EDUKACYJNE UCZNIA” przedstawia analizę wykorzystania smartfonów w procesie nauki. Autorzy raportu omawiają korzyści wynikające z wykorzystania smartfonów w edukacji, przedstawiają modele optymalnego wykorzystania tych urządzeń oraz zasoby edukacyjne dostępne dla uczniów na smartfonach. Raport zawiera również rekomendacje dla nauczycieli i szkół dotyczące wykorzystania smartfonów w procesie nauczania.

icon

Wnioski

icon

Wnioski

1. Smartfon może być skutecznym narzędziem edukacyjnym, które pozwala na dostęp do różnorodnych zasobów edukacyjnych, takich jak encyklopedie, słowniki, narzędzia do tworzenia muzyki, grafik i tekstów, a także nauczanie na odległość.

2. Wykorzystanie smartfonów w procesie nauki może przyczynić się do zwiększenia motywacji uczniów do nauki, poprawy wyników w nauce oraz rozwijania umiejętności cyfrowych.

3. Model BYOD (Bring Your Own Device) może być skutecznym sposobem na wprowadzenie smartfonów do procesu nauczania, jednak wymaga odpowiedniego przygotowania nauczycieli i szkół oraz zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa.

4. Wprowadzenie smartfonów do procesu nauczania wymaga synergicznej współpracy różnych grup interesariuszy, w tym Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Cyfryzacji, samorządów lokalnych, dyrektorów szkół i nauczycieli.

icon

Główne rekomendacje

icon

Główne rekomendacje

1. Nauczyciele powinni być odpowiednio przeszkoleni w zakresie wykorzystania smartfonów w procesie nauczania oraz w zakresie bezpieczeństwa cyfrowego.

2. W szkołach należy zapewnić odpowiednie warunki techniczne, takie jak szybki internet i dostęp do odpowiednich aplikacji edukacyjnych.

3. Wprowadzenie modelu BYOD do szkół powinno być poprzedzone odpowiednim przygotowaniem, w tym opracowaniem polityki bezpieczeństwa i zasad korzystania z urządzeń mobilnych.

4. Współpraca między Ministerstwem Edukacji Narodowej, Ministerstwem Cyfryzacji, samorządami lokalnymi, dyrektorami szkół i nauczycielami powinna być kontynuowana i rozwijana w celu zapewnienia skutecznego wprowadzenia smartfonów do procesu nauczania oraz zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i ochrony prywatności uczniów.

Skopiowano!

Przejdź do treści