close

Raport

W tematyce: Edukacja i Nauka

Konsekwencje edukacji seksualnej – analiza skuteczności edukacji seksualnej w Europie Zachodniej i państwach skandynawskich

Autor: Ordo Iuris

Data publikacji: 01/2020

Link źródłowy: kliknij tutaj

Informacja prasowa: kliknij tutaj

Skopiuj link do raportu
Pobierz raport w PDF
icon

Streszczenie

icon

Streszczenie

Raport „Konsekwencje edukacji seksualnej” to analiza skuteczności programów edukacji seksualnej oraz ich konsekwencji w Europie Zachodniej i państwach skandynawskich. W raporcie przedstawiono informacje na temat zakresu i rozpowszechnienia różnych modeli edukacji seksualnej, zastosowane w innych krajach metody doprowadzania do rozpowszechnienia edukacji seksualnej typu C, a także obszerne statystyki opisujące wskaźniki skuteczności powszechnego wprowadzenia tego typu zajęć w różnych krajach Europy. Raport ma na celu dostarczenie opartych na dowodach argumentów za lub przeciw poszczególnym modelom edukacji seksualnej.

icon

Wnioski

icon

Wnioski

1. W państwach, w których obowiązują najbardziej permisywne modele edukacji seksualnej, sytuacja społeczna w zakresie liczby przeprowadzanych aborcji, skali zapadania na choroby przenoszone drogą płciową czy wskaźniki przestępstw o charakterze seksualnym, ma się przeciętnie lub gorzej niż w pozostałych krajach, co podważa skuteczność tej formy edukacji nawet wobec podstawowych celów, jakie w teorii ma spełniać.

2. Przeciętny wiek inicjacji seksualnej wynosi w Polsce ok. 18 lat, podczas gdy w Niemczech czy Szwecji jest to niemal dwa lata mniej.

3. Wskaźnik przestępstw o charakterze seksualnym, w tym gwałtów, na 100 tys. mieszkańców, wyniósł w 2017 r. w Polsce w przybliżeniu 8, w Niemczech 42, w Danii 83, a w Szwecji aż 189.

4. Wprowadzenie nowego modelu edukacji seksualnej w Polsce nie może w merytoryczny sposób rozszerzyć wiedzy przekazywanej uczniom w zakresie wychowania do życia w rodzinie w ramach lekcji biologii

icon

Główne rekomendacje

icon

Główne rekomendacje

Skopiowano!

Przejdź do treści