Konsekwencje edukacji seksualnej – analiza skuteczności edukacji seksualnej w Europie Zachodniej i państwach skandynawskich
Autor: Ordo Iuris
Data publikacji: 01/2020
Tematyka: Edukacja i Nauka | Ochrona zdrowia | Polityka społeczna
Link źródłowy: kliknij tutaj
Informacja prasowa: kliknij tutaj
Skopiuj link do raportuStreszczenie
Streszczenie
Raport „Konsekwencje edukacji seksualnej” to analiza skuteczności programów edukacji seksualnej oraz ich konsekwencji w Europie Zachodniej i państwach skandynawskich. W raporcie przedstawiono informacje na temat zakresu i rozpowszechnienia różnych modeli edukacji seksualnej, zastosowane w innych krajach metody doprowadzania do rozpowszechnienia edukacji seksualnej typu C, a także obszerne statystyki opisujące wskaźniki skuteczności powszechnego wprowadzenia tego typu zajęć w różnych krajach Europy. Raport ma na celu dostarczenie opartych na dowodach argumentów za lub przeciw poszczególnym modelom edukacji seksualnej.
Wnioski
Wnioski
1. W państwach, w których obowiązują najbardziej permisywne modele edukacji seksualnej, sytuacja społeczna w zakresie liczby przeprowadzanych aborcji, skali zapadania na choroby przenoszone drogą płciową czy wskaźniki przestępstw o charakterze seksualnym, ma się przeciętnie lub gorzej niż w pozostałych krajach, co podważa skuteczność tej formy edukacji nawet wobec podstawowych celów, jakie w teorii ma spełniać.
2. Przeciętny wiek inicjacji seksualnej wynosi w Polsce ok. 18 lat, podczas gdy w Niemczech czy Szwecji jest to niemal dwa lata mniej.
3. Wskaźnik przestępstw o charakterze seksualnym, w tym gwałtów, na 100 tys. mieszkańców, wyniósł w 2017 r. w Polsce w przybliżeniu 8, w Niemczech 42, w Danii 83, a w Szwecji aż 189.
4. Wprowadzenie nowego modelu edukacji seksualnej w Polsce nie może w merytoryczny sposób rozszerzyć wiedzy przekazywanej uczniom w zakresie wychowania do życia w rodzinie w ramach lekcji biologii